sobota, 29 marca 2014

Blueberry and apple pie w Aussie style

Ostatnio lubię piec ciasta, przynajmniej jedno tygodniowo, wyszukuję nowe, ale skupiam się na tutejszych książkach i gazetach z przepisami. Tym razem wpadło mi w oko nowe ciasto z jabłkami i jagodami i postanowiłam je upiec. Oto przepis na nowe ciasto:
 

 
Składniki:
 
2 kubki mąki pszennej
1 kubek brązowego cukru (doradzam dać połowę, bo może być za słodko)
2 łyżeczki cynamonu
250g masła
4 jabłka
125g jagód
1/4 kubka posiekanych migdałów
 
Oto mój przepis:
 
W dużej misce wymieszać mąkę, cukier i jedną łyżeczkę cynamonu. Dodać miękkie masło i dobrze wyrobić ciasto. Oddzielić 1/4 ciasta i odłożyć do lodówki.
Resztę ciasta przełożyć do formy, wyłożyć spód i na bokach. Następnie obrać jabłka i pokroić w małe kawałki. Posypać jabłka cynamonem. Przełożyć jabłka do formy, na środku, na spodzie w środku ułożyć jagody i zakryć je jabłkami. Resztę 1/4 ciasta pokruszyć na wierzchu i posypać migdałami. Piec w temp. 180 stopni 1h 10min.
 
Moja rada, ilość cukru zależy od Was, ja dałam tyle ile było w przepisie, czyli 1 kubek i wyszło mi za słodkie ciasto. Ogólnie smaczne i mokre w środku dzięki świeżym owocom.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz