poniedziałek, 11 marca 2013

Roślinność Australii cz.2


Jakiś czas temu pisałam o pięknych kwiatach i roślinach, które można spotkać w Australii, postanowiłam kontynuować ten temat i oto przed Wami kolejna część, nie będzie tego zbyt wiele ale zawsze coś :)
 
PIGFACE

Ta roślinka poniżej, już kiedyś pojawiła się w jednym artykule u mnie a mianowicie w artykule o Zilzie i tam też ją znalazłam. Jest to Pigface i występuje na wybrzeżu Pacyfiku w Ameryce, w Afryce Południowej i południowej Australii, jedank ja na nią trafiłam na wschodnim wybrzeż Australii i to bardziej na północ niż na południe. Może miałam szczęście :) Wiele z tych roślin rośnie w regionach przybrzeżnych, a najlepiej im na terenach piaszczystych.


Pigface
CASUARINA
 
Casuarina, jest to roślina a raczej drzewo pochodzące z Australii, występuje również w Indiach, Azji Połundiowo-Wschodniej i na wyspach Zachodniego Pacyfiku.
Są to wiecznie zielone drzewa i krzewy ich ogólna nazwa pochodzi od Malajskiego słowa Cassowary nawiązującego do podobieństwa międyz ptasimi piórami a liśćmi rośliny.


Casuarina

PANDANUS lub PANDAN
 
Pandanus lub inaczej Pandan, rodzaj roślin obejmujący 700 gatunków, występuje w tropikach Afryki, Azji, Australii i Polinezji. Rosną często w lasach namorzynowych, jednak często można je spotkać również blisko plaży. W miejscach występowania, często występują w krajobrazie.
 
Pandanus lub Pandan
Owoce Pandanu są jadalne , rosną w dużych owocostanach.
W krajach tropikalnych liście używane są do krycia dachów, wyplatania mat i koszyków.
Niektóre gatunki używane są jako rośliny ozdobne.


Pandanus lub Pandan
I na koniec ładne drzewko, jednak jeszcze nie doszłam do tego co to takiego :)
 
 
 

2 komentarze:

  1. bardzo chciałabym zamieszkać kiedyś a Australii, jednak szczerze mówiąc przeraża mnie ilość rzeczy które trzeba załatwić :\

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma jak to mówią, jednak Australia ma w sobie to coś co przyciąga innych.
    Formalności nie są aż tak dużą przeszkodą, na stronie urzędu imigracyjnego możemy przeczytać o wszystkich wymaganych dokumentach i złożyć aplikację drogą internetową załączając te dokumenty. Proces ten (od rozpoczęcia zbierania dokumentów aż do wylotu) faktycznie nie należy do najkrótszych jednak później czeka na nas piękny kraj który pewnie nam zrekompensuje trud i czas poświęcony na formalności.

    OdpowiedzUsuń